donderdag 12 februari 2015

Wolk van duisternis

Wolk van duisternis


Doe me een plezier,
wilt u mij niet amuseren?
U hoeft mij geen
bestaansreden te geven,
ik ben er al.

Houdt u mij alstublieft
ook niet bezig?
Ik heb nog zo kort te leven.
Ik heb veel nodig
maar kan uw bedrog missen.

U moet iets
voor de kost, wie niet.
Zoek een andere klant,
u kunt mij negeren.

U hoeft niet eens
te reageren.
Ik kan zonder uw waarheid
u zonder mijn geaardheid.
Als ik u gelijk geef
gaat u dan weg?

Het is een wereld van feiten
buiten op straat.
Hij huivert.
Alle lampen doven
aan de overkant,
en het gebouw verwijdert zich
in een wolk van duisternis
zonder om te kijken.
Hij en ik nu.
Hij vandaag, ik morgen.

Zijn vacuüm zuigt,
ik sluit de deur.
De deur sloot.

12 februari 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten