woensdag 10 juni 2015

Boven de grond

Boven de grond


Lieg tegen mij.
Ik zal me mengen in het koor.
Jullie zullen elkaar toeknikken
en mij aanwijzen:
'Kijk, hij past zich al aan.'

Laat me niet alleen
in dit lichaam achter.
Dit is geen thuis.
In dit glazen huis
maakt gooien van stenen
me nog verdachter.
Leer mij uw leugens,
eerste, tweede, derde stem.

Laat die markering verdwijnen,
haal dat anker op.
Help mij ontwijken,
ontkennen hoeft niet.
Dat kruis waar ik stond,
waar alles vaststond,
waaraan ik hing,
en dat ik mijn waarheid noemde.

Laat me hier
diep de lucht opzuigen,
mijn dank betuigen,
en al was het op papier
veelvuldig buigen.
Omarm mij,
laat warmte mij weglokken
en ontwortelen uit die bodem.
Hoor, ik pas mij al aan,
ik lieg en zing mee
eerste, tweede, derde stem.

10 juni 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten